Sidor

fredag 17 april 2015

Youdo's påskutmaning #1

Youdo hade flera roliga påskutmaningar den här påsken och jag har gjort ett bidrag till den första, som bestod i att man skulle göra något nytt pyssel till påskriset. Jag pyntade mitt påskris i år med lite fjädrar (såklart), men även med washitejp från Youdo som jag bara vek dubbelt över en grej (det fick gärna bli lite ojämt för att man ska kunna se tejpen bättre) och sen gjorde jag några ägg i papper. Äggen är handklippta papper (några självklart från Youdo) med silkespapper mellan, som jag vek på mitten åt båda hållen och sedan häftade tillsammans med en tråd att hänga upp ägget i. När man spred ut papperslagren fick ägget sin fina 3D-look. Eftersom det blåste ute när jag skulle ta bilderna så blev de tyvärr inte så bra, men jag hoppas ni ser hur jag gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar