Sidor

lördag 3 september 2011

Vår fina gammel-mormor


Alster 8/50

B is for Butterflies - minst två fjärilar. ABC-crop på My Sketch World där jag INTE deltar (se tidigare inlägg).

Den 1-11 september har Designat en cybercrop med 7 deltävlingar. Priser i varje deltävling men det stora priset om man deltar i alla 7 är en plats som gäst-DT i två månader. Jag tänkte försöka satsa på att hinna alla 7 och började med en kombinationsutmaning. Man ska ha:

* mist
* spets
* något sytt
* pearlmaker eller liknande ( annat märke eller stickles)
* titel med flera olika fonter och pearlmaker

Jag har gjort en LO på min älskade mormor från nu i somras, men eftersom LOn kommer att hamna i något av barnens album blev det gammel-mormor i titeln. Misten är lite osynlig på bilden men jag har mistat blommorna i pearl så de glittrar en massa. Spetsen är i nederkant på bilden. Jag har sytt ett par korsstygn på två ställen och det är perfekt eftersom jag alltid var hos mormor när jag var liten och lärde mig att älska att sy korsstygn, virka och sticka. Jag tror att det är därifrån det kreativa i mig kommer ifrån. Pearlmakern har jag använt till att skriva ordet "gammel-" i titeln, som synes har olika fonter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar