Sidor

måndag 5 september 2011

Minella


Alster 12/50

E is for Extended family - pyssla något med en släkting (kusin, mormor, svåger etc...). ABC-crop på My Sketch World där jag INTE deltar (se tidigare inlägg).

När jag letade igenom de utskrivna foton jag hade för att hitta något som passar till färgutmaningenDesignats cybercrop hittade jag den här på barnens minsta kusin Minella. Som ni kanske ser så skulle man använda cerise/rosa-orange-limegrön men även svart och vitt i liten skala. Jag testade att färga in kanterna på allt med vit akrylfärg istället för att svärta dem och det ger ett lite mjukare intryck som jag passar bra till den sovande babyn. Tyvärr var det något som hängde ner över bilden i tre olika färger som inte passade och jag försökte först få till det lite bättre genom att måla över med vit akrylfärg vilket inte alls blev bra och nu stör jag mig massor på att jag var tvungen att sätta kvisten över som inte matchar riktigt. Fast det är väl kanske bara jag som tänker på det, och det är kanske bra med lite brytning... Blev rätt lite dekorationer men jag tror faktiskt inte det behövs mer. Nu till nästa utmaning, måste fundera lite över vilken jag känner för att göra bara.


1 kommentar:

  1. En jättefin LO! Vilket fint namn på söt tjej :)
    Jag tycker kvisten passar perfekt där, hade nog kanske känts lite tomt utan..
    Ha en trevlig helg!
    Kram Annelie

    SvaraRadera