Sidor

fredag 16 september 2011

Alldeles, alldeles... Underbar

Alster 17/50

Alla ni som var prinsessor som små och älskade Askungen känner säkert igen titeln från filmen, där Askungen beskriver balen på slottet som långtråkig och dötrist och alldeles, alldeles.... underbar. Så är även min dotter, ja, inte långtråkig och dötrist men alldeles underbar är hon. LOn är mitt bidrag till YouDo-bloggens tävling där man kan vinna en gäst-DT-plats (skulle ju vara hur skoj som helst). Tävlingen var en skiss att följa som ni hittar här. När man skickade in bidraget skulle även en materiallista följa med och så här lyder min.

Som bakgrundspapper har jag använt Dream Street Papers, Lullaby - Peek-a-Boo som jag har gjort vita kanter på med hjälp av vit akrylfärg från Panduro. Ovanpå det har jag ett vitt cardstock som jag färgat lite rosa med Tim Holtz's Distress Stain - Spun Sugar. Under korten finns vitt, blått och rosa (fotomatta) cardstock, lite Passion Fruit Dot från Bo Bunny samt ett grönt småmönstrat papper och lite tyll från gömmorna. Därifrån kommer även bollfransen, det vågiga rosa bandet och stjärnan. Blommor, pistiller, blad och klädnypor kommer från You Do. Texten är gröna Daiquiri stickers från American Crafts som jag målat med svart promarker för att de inte syntes tillräckligt.



Edit: Jag vann!! Nu väntar jag bara på att se vilka härliga nyheter som kommer i brevlådan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar