Sidor

fredag 18 februari 2011

Ett litet grattis-kort



Jag har länge velat göra ett kort, för jag hade en tanke om hur jag skulle göra mitt bidrag till Scrappaloss månadstävling för februari, men jag har inte haft några stämplar öht. Oh, nej, vad ledsen jag blev när jag var tvungen att hämta ut en beställning åt syster yster på Scraphuset, där de bara råkade ha ett paket med perfekta stämplar...
På kvällen var det årsmöte med High Coast Scrap, som för övrigt blev mitt första möte som medlem, och då kunde jag förverkliga de planer jag hade för skissen. Jag följde skissen ganska rakt av men vände den åt andra hållet på det kort och "kuvert" jag gjorde. I tävlingen skulle man följa en skiss och använda färgerna turkos, gul och rosa. Jag tycker att den gula färgen på bilden ser så mörk ut mot för vad den är, den är lite ljusare i verkligheten, men annars tycker jag om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar