Sidor

söndag 1 september 2013

Exploding box

Mitt första försök till en exploding box hade tydligen resulterat i en gråtande glad brud fick jag höra i efterhand. Mitt nionde inlägg hos Creativica.

"Jag blev tillfrågad på jobbet om jag inte kunde göra bröllopskort som vi gemensamt kunde ge till en kollega, vilket jag självklart ville göra. Men sen gick jag och köpte nyaste numret av Inzpira och blev så sugen att testa att göra en Exploding box istället för ett kort. Jag har inte prövat det förut och det fanns ”mönster” i tidningen. Så jag tog och gjorde en dubbel box, dvs en låda inuti den andra lådan som man öppnar var för sig.
Basen är gjord på cremefärgad cardstock och på utsidan av den stora boxen har jag använt Maja Design, Summer Vintage Basics, 1912. Eftersom jag ville hålla asken rätt enkel så har jag på två sidor använt bokstäver för att skriva parets namn och datumet de ska gifta sig. Sedan har jag stämplat med lite smått och gott som jag hittade hemma, t.ex. hjärtan från Reprint. Ovanpå locket har jag satt en stor blomma jag hittade hemma, rosa cherry blossoms och en rosa gardenia. För att hålla ihop asken har jag satt mitt bästa band, ett loppisfynd som jag använder om och om igen och som aldrig verkar ta slut.



På väggarna som faller ut när locket öppnas ska jag sätta bilder på paret i svartvitt. På både den yttre askens insidor och den inre askens utsidor har jag använt Maja Design, Summer Vintage Basics – 1911. På toppen av locket tog jag rosa cardstock för att texten skulle synas, enkelt med bara stämplar och ett par cherry blossoms.



På de sista enfärgade sidorna var planen att vi skulle skriva namnen på alla som ville vara med på en liten slant till brudparet, men det blev så många att vi istället kommer lägga i en A4 (hur vi nu ska få det snyggt) i den lilla asken. På de inre väggarna har jag istället skrivit (hade inte hunnit så långt när bilderna togs) en dikt med en rad på varje vägg. ”Steget är taget, Löftet är givet, Glädje för dagen, Lycka för livet”. I botten av asken blev det återigen en liten bukett med blommor."


1 kommentar: