Sidor

fredag 19 augusti 2011

Välkommen till världen-present

Alster 1/50

En av mina äldsta vänner har fått en liten flicka och tyvärr har jag inte hunnit träffa henne än, men nu ska de komma och hälsa på nästa vecka så det gav mig som tur var lite tid att tillverka en fin gåvoförpackning för de små pyttiga kläder jag köpt till tjejen. Höll länge på att knövla med att göra en åttkantig ask och eftersom jag har slut bläck i skrivaren (och som sagt tidigare måste snåla lite) så försökte jag göra en egen mall. Fick till en bra ask, men sedan gick locket åt skogen. Gjorde om och om igen lock som inte passade och blev till slut så less att jag gav upp och fann en ny ask att göra. Jag hittade en origami-ask som man inte ens behöver sax eller lim för att göra. Tror faktiskt att jag gjort en sån någon gång när jag var liten men färdigheterna behövde verkligen uppfriskas.
Asken blir mitt bidrag till Månadens utmaning där man denna månad ska just tillverka sina egna present-askar.






1 kommentar:

  1. Vilken söt ask. Tack för att du bidrar till Månadens Utmaning.

    SvaraRadera