Sidor

onsdag 29 juni 2011

Efter regn, kommer sol

Scrap-Perras sommardeltävling 2 går ut på att tolka en dikt av Gustaf Fröding som går så här:

"Skin nu, mitt ljus, vitt, vitt, skin genom klart, klart blått, gör in i gömslen en titt, glittra i droppar av vått, skyar, nu skingrens och simmen hädan från zenit och glimmen solgult långt in, in, in, regnby försvinn, svinn, svinn."

Jag tolkar dikten som att solen kommer fram efter regnet och detta har jag tolkat i min titel. Ifrån det har jag valt bilden för vad är väl inte bättre än känslan och det som kommer efter smärtan av en förlossning. Sen har jag valt att använda de färger som finns i dikten, lite vitt, gult och blått. Från kitet har jag använt Glitz's "Laced with grace stripe" som bakgrund och blommorna har jag klippt ut från Pink Paislees "Sweetest day". Av dekorationerna har jag valt att använda pärlorna på nylontråd som är så fina. Kommer hålla i det längsta på den andra jag har kvar i kitet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar