Sidor

tisdag 15 maj 2012

Ditt första bad

Visst har ni alla utskrivna bilder som ni verkligen vill dokumentera, men som kanske inte är tillräckligt skarpa eller som kanske har med nåt som stör? Det har iaf jag, och det här är en sådan. Bilden är inte jättebra, men det är en händelse som bör sparas eftersom det är det första badet någonsin för lille sonen. Tidigare fanns även mina bröst med på bilden och därför testade jag något jag aldrig gjort tidigare, dvs. att klippa ut personen på bilden, och det gjorde fotot mycket mer scrapbart och kommer säkerligen att provas fler gånger. Turkost är verkligen en av mina favoritfärger och när jag såg det vackra pappret med fågelburarna som jag bara veckan innan suttit och dreglat över, blev jag överlycklig. Eftersom en badbild var planerad att scrappas så blev turkosblått det perfekta valet.


Och vad är väl det första badet utan bubblor? Med stencil från Crafters Workshop och stämpeldynor blev det flerfärgade ringar och ovanpå det ett strössel av bling och stora genomskinliga halvpärlor (kommer absolut inte på vad de heter).



Materiallista-Scrapbooking hos Scrapgalen:
Mönstrat papper: Lilybee Design Victoria Park - Charcoal, Hyde Park
Dekorationer: Bokstäver*, Doily*, Glitz- epoxy stickers*, Bling, Turkost sammetsband, Svart spets
Blommor: Svarta blommor*, Stor turkos blomma - Prima*, Cabachon - Poppies and Peonies, Lady Godivas - Raspberry Ice, Laraine - Blue Lagoon, Velvet rainbow - Brights


* Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar