Sidor

torsdag 28 juli 2016

Today

Jag älskar blommiga papper! Gör inte du? Gärna ju storblommigare ju bättre, men oftast använder jag ett vitt cardstock som bas och sen en hög med papper lager på lager och då syns ju inte dessa vackra blommor. Så ibland tar jag och använder ett av dessa blompapper som bakgrund, vilket gör att layouten inte får den vanliga Sofi-stilen, men det funkar det med :)
För att blommorna inte ska ta över helt och att resten inte ska synas mot den blommiga bakgrunden har jag strykit ut vit gesso på ett område och sedan sprayat med mist i en matchande färg när gesson torkat. Även i detta alster som gäst-DT hos Design in Papers har jag använt Kaisercrafts serie Sea Breeze i både papper och dekorationer, men genom att man lägger till två extra papper med en annan färg i så får kollektionen en helt annan känsla över sig. Eftersom det händer så mycket i bakgrundspappret så behövs inte så mycket dekorationer, några diecuts och lite stickers räcker långt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar