Sidor

söndag 27 november 2011

Scrapfeber - Utmaning #7


Utmaning #7 på Magdas scrapfeber var en utmaningskväll. Där vi under den första timmen fick ledtrådar om vad vi skulle göra. Här är de ledtrådar vi fick med jämna intervaller:

1. För att komma i stämning kan ni börja med att lyssna på den här låten och leta fram ett passande foto/stämpel Last Christmas
2. Använd 2 stycken papper från scrapfeberpaketet. ni får gärna använda fler mönsterpapper...
3. Använd skissen



4. Jag vill att ni ska inspireras av er största inspirationskälla när det gäller scrap eller kortmakeri. Ni kan inspireras av en detalj eller en stil. Skriv upp vem ni inspirerats av.
5. Jag vill att ni ska använda öljetter eller brads på något sätt
6. Jag vill att ni fotar där ni sitter under tiden som ni scrappar och lägger upp här i tråden under tiden


Jag vände skissen och inspirerades av duktiga Umenorskan som alltid ger mig massor av inspiration, med gesso och många fina detaljdekos. Från kitet använde jag fyra olika papper och så här blev det:


1 kommentar: